19
maart
2024
|
15:19
Europe/Amsterdam

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met komst nieuwe luxe merken en concepten

Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.  

Zo heeft BULGARI op 18 maart de deuren van haar winkel geopend op de luchthaven. Schiphol wil met de vernieuwing van haar winkelaanbod blijven aansluiten bij de behoeftes van passagiers en zo hun reiservaring verbeteren.  

De vernieuwing van Lounge 2 is onderdeel van een groot herstelplan om Schiphol weer aantrekkelijk te maken voor passagiers: lekkerder en duurzamer eten en drinken, mooie winkels met een aansprekend assortiment en een omgeving die het karakter van Schiphol benadrukt als thuishaven voor wereldreizigers. Ook in het luxe segment gaan we ons aanbod verbeteren, met de komst van bijvoorbeeld BULGARI in Lounge 2 zetten we daar de eerste grote stap mee. In fases creëren we ruimte in onze Lounge voor dit vernieuwde aanbod, en de opening van BULGARI is een mooie mijlpaal. We heten passagiers welkom in onze nieuwe Lounge 2.

Arthur Reijnhart, Executive Director Schiphol Commercial

Met veel trots kondig ik de feestelijke opening aan van onze nieuwste BULGARI Boutique op Amsterdam Airport Schiphol. Onze boutique is niet alleen een plek om te winkelen, het is onze missie om een onvergetelijke ervaring te creëren voor reizigers van over de hele wereld. We zijn toegewijd aan het bieden van een hoogwaardige luxe winkelervaring die de verfijning van Lounge 2 weerspiegelt en naadloos aansluit bij de ambitieuze visie op vernieuwing van de luchthaven. We kijken ernaar uit om loyale en nieuwe klanten te verwelkomen en hen te verrassen met uitzonderlijke service en het unieke vakmanschap van onze iconische ontwerpen. Laten we samen beginnen aan dit nieuwe hoofdstuk waarin we het eeuwige licht van de Romeinse juwelier naar Nederland en daarbuiten brengen.

Bart de Boever, managing director BULGARI Northern Europe

Nieuwe indeling en vernieuwing in fases 
Tijdens de vernieuwing van Lounge 2 wordt meer dan duizend vierkante meter vloeroppervlak heringericht, terwijl er achthonderd vierkante meter wordt toegevoegd. Bestaande horecagelegenheden zoals Café Coco worden vervangen door duurzame en hoogwaardige concepten zoals restaurant Bubbles Seafood & Wine Bar.  Daarnaast worden de zitgedeeltes in de lounge opnieuw ingericht en uitgebreid. 

Deze fase van de vernieuwing duurt tot eind 2024. De lounge blijft tijdens de hele verbouwing beschikbaar voor passagiers. Door het werk voor een deel ‘s nachts en in verschillende fases uit te voeren, blijft de overlast voor passagiers, luchtvaartmaatschappijen en werknemers tot een minimum beperkt.  

Over Lounge 2 
Per jaar reizen meer dan 15 miljoen passagiers via Lounge 2 naar non-Schengenbestemmingen, voornamelijk intercontinentaal. De lounge biedt een gevarieerd aanbod van meer dan 25 winkels en 10 horecagelegenheden, met een nadruk op het luxe segment, kwaliteit en comfort om aan te sluiten bij de behoeften van de doelgroep (transfer-)passagiers. De komst van nieuwe luxe merken is een aanvulling op bestaande luxe winkels van o.a. Gucci, Rolex en Hermes.