11
februari
2022
|
14:07
Europe/Amsterdam

Schiphol ontvangt ACI’s ‘Voice of the Customer’ erkenning

Samenvatting

Schiphol heeft dit jaar opnieuw de “The Voice of the Customer” erkenning van Airports Council International (ACI) ontvangen. Hiermee onderstreept ACI dat Schiphol zich het afgelopen jaar heeft ingezet om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van de wensen van reizigers in een uitdagende  periode. Deze erkenning van ACI, de wereldwijde overkoepelende belangenorganisatie van luchthavenbedrijven, is speciaal in het leven groepen tijdens COVID-19 gezien de veranderende verwachtingen van reizigers.   

Volgens ACI heeft Schiphol zich het afgelopen jaar aanzienlijk ingespannen om via onderzoeken onder reizigers te luisteren naar behoeften en verwachtingen om als reactie daarop de service te kunnen verbeteren. The Voice of the Customer erkenning onderstreept dat Schiphol haar best doet om op voortdurende veranderingen en verwachtingen van reizigers in te spelen en service te verbeteren.  

We vinden het belangrijk dat reizigers zich, ook in uitdagende tijden, op hun gemak voelen bij ons. Daarom proberen we zo goed als mogelijk te luisteren naar wat zij nodig hebben, want wensen en verwachtingen zijn continue in beweging. Met de feedback van reizigers hebben we ook het afgelopen jaar weer hele mooie verbeteringen voor reizigers kunnen neerzetten. Daar blijven we ons voor inzetten. 

Wieke Vrielink, Senior Manager Marketing & Customer Experience bij Amsterdam Airport Schiphol

Vooraf bestellen, druktemeter in Schiphol app & Sanitizing Service  
Een voorbeeld is het vooraf bestellen van eten en drinken, zodat het vervolgens bij aankomst achter de securitycontrole klaarstaat om af te halen. Hiermee gaat het aantal contactmomenten omlaag omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden. Een ander voorbeeld is de druktemeter, omdat we leerden van passagiers wat de impact is van drukte op hun beleving. Reizigers kunnen in de Schiphol app een rustige plek op de luchthaven vinden en zien direct waar op de luchthaven het druk of minder druk is. Schiphol ontving de erkenning ook in 2020, toen werden onder andere de ‘Sanitizing Service’ punten op Schiphol geïntroduceerd.