14
maart
2014
|
09:00
Europe/Amsterdam

Uitreiking Schiphol Consumers Awards 2013

Gisteravond zijn de jaarlijkse ‘Schiphol Consumers Awards’ uitgereikt aan commerciële bedrijven op Schiphol die een uitmuntende prestatie hebben geleverd op het gebied van gastvrijheid, duurzaamheid, innovatie en groei. Quinty Trustfull en Filemon Wesselink maakten de winnaars bekend tijdens de feestelijke uitreiking van de ‘Schiphol Consumers Awards’.

Schiphol kent ‘Schiphol Consumers Awards’ toe aan haar business partners die zich op grond van hun innovatieve bedrijfsvoering of prestaties hebben onderscheiden van de overige bedrijven. Nieuw dit jaar is de onderbouwing van de Corporate Responsibility Award. Op basis van objectieve scoringsmethode is door Good & Green Guides, autoriteit op het gebied van duurzaamheid, gekeken naar relatieve vooruitgang op het gebied van duurzaamheid.

De winnaars van de Guestfriendliness Awards worden gekozen door reizigers van Schiphol. Reizigers geven in onderzoek aan wat zij de meest gastvrije winkel, restaurant en serviceconcept vinden.

Guestfriendliness Awards

Reizigers kozen in drie categorieën de meest gastvrije en klantvriendelijke horecagelegenheid op de luchthaven. In de categorie horeca beloonden reizigers Hema Food Counter op Schiphol Plaza en Dutch Kitchen op de Holland Boulevard met een Guestfriendliness Award. Op het gebied van retail waren er awards voor Aviflora op de Holland Boulevard en ook Aviflora op Schiphol Plaza. In de categorie services won Schiphol Valet Parking de award.

Corporate Responsibility Award

PCH Parking & Facility Services en HMS Host kwamen beide als nummer een naar voren uit het onderzoek van Good & Green Guides. HMS Host boekte het afgelopen jaar verschillende duurzame resultaten. Zo nam HMS Host het duurzame water van MARIE-STELLA-MARIS op in het assortiment, realiseerde de duurzame bouw van het nieuwe La Place restaurant en tekende voor de verkoop van maar liefst 350.000 biologisch diervriendelijke sandwiches met lokale groenten in een milieuvriendelijke verpakking. PCH Parking & Facility Services werd beloond met een award voor haar inzet om opdrachtgevers en leveranciers intensief te betrekken bij duurzaamheidsprogramma’s en voor haar actieve deelname aan het Social Responsibility Platform.

Growth Award

Planes@Plaza nam de Growth Award in ontvangst voor de groei van maar liefst 45% die zij het afgelopen jaar liet zien op de luchthaven. Groei die zij realiseerde door onder meer in te spelen op trends zoals Nijntje in piloten outfit en merchandising met de filmpremière Planes.

Innovation Award

De award voor innovatie ging dit jaar naar Hertz voor de Herz Dream Collection. In April 2013 startte Hertz op Schiphol als eerste in Europa en Azië met de verhuur van Dream Cars. Vanaf dag 1 was dit een groot succes. Dit innovatieve concept, uniek bij Hertz op Schiphol geeft klanten de mogelijkheid om een dagje te cruisen in een Bentley of een supersnelle Porsche. Luxe autohuur wordt zo een onvergetelijke ervaring.

Media Award

KLM werd beloond met de Media Award voor haar advertentiecampagne en activiteiten voor de animatie van Disney film “Planes” in de 3D drive-in bioscoop op het P2 parkeerdek van Schiphol. Een toonbeeld voor beleving en ‘feel good’ marketing anno nu. De campagne bestond uit een enorm steigerdoek van 1500 m2, analoge en digitale media in de terminal, een ludieke Facebook activatie om kaarten te winnen voor de film en een eigen kinderevent in een hangar met viral Youtube filmpje.