06
augustus
2020
|
12:10
Europe/Amsterdam

Welkom bij.... Schiphol VIP service

Samenvatting

'Weer lekker aan het werk', dat is het eerste dat Ingrid zegt wanneer we haar spreken. Ingrid is Guest Relations Officer voor de VIP service. Dat houdt in dat ze alle reserveringsaanvragen behandelt en contact onderhoudt met partners die bijvoorbeeld het vervoer, de schoonmaak en de bloemen in het VIP centre verzorgen. Met de VIP service bieden we reizigers de meest exclusieve manier van reizen via onze luchthaven.

Terug naar normaal
Het was een tijdje rustig in het VIP centre. “Eind maart hebben we nog wat gasten ontvangen. Maar daarna werden veel boekingen geannuleerd. Sinds eind mei gaan met name de vakantie reizigers weer op pad”, vertelt Ingrid. “Het is nog rustig, maar we krijgen al meer telefoontjes en aanvragen. Dus we gaan gelukkig weer een beetje terug naar normaal”.

Genoeg ruimte voor service
Eind vorig jaar is het VIP centre volledig vernieuwd naar een design van Marcel Wanders, en is het aantal privé lounges flink uitgebreid. Die extra ruimte komt nu goed van pas, collega’s en gasten kunnen prima voldoende afstand houden. Plus het is fijn dat iedereen nu alsnog kan genieten van hoe mooi het is geworden. Op andere gebieden is wat creativiteit nodig. ‘Onze chef is zo’n twee keer per week aanwezig om gasten van verse maaltijden te voorzien. Voor de dagen dat hij afwezig is bereidt hij alles voor, zodat de food & beverage medewerker de gerechten af kan maken. Het eten en drinken wordt geserveerd op een trolley waar de gasten zelf iets af kunnen pakken. Zo kunnen we nog steeds de service bieden die onze gasten gewend zijn, maar binnen de maatregelen'.

Veilig vervoer
Na hun verblijf in een van de exclusieve VIP ruimtes worden gasten per luxe auto naar het vliegtuig gereden. Normaal gesproken geen probleem om een gezelschap samen in een auto te vervoeren, maar tot 1 juli mochten dat alleen gezinsleden zijn. Terwijl een gezelschap soms ook uit zakenrelaties bestaat of twee bevriende gezinnen die samen reizen. Vooraf stellen we een aantal extra vragen om te bepalen wat de samenstelling van het gezelschap is. En zorgen we, indien de gast dit wenst, dat er meerdere auto’s klaar staan.”

Extra kansen
Mensen durven weer te reizen, maar zoeken nog wel geruststelling. 'Regelmatig krijgen we vragen van gasten over de maatregelen die we treffen. Dus daar geven we antwoord op en leggen in de bevestiging die mensen ontvangen na hun reservering uit hoe het er nu aan toegaat.' Opvallend is dat nieuwe gasten zich aanmelden. 'Mensen die normaliter de VIP service niet gebruiken, maar ons nu specifiek opzoeken om de rust en privacy die zij hier kunnen ervaren.' Het VIP centre is er in ieder geval helemaal klaar voor en alle collega’s kijken er naar uit om weer gasten te verwelkomen!