08
juli
2022
|
11:28
Europe/Amsterdam

Schiphol start extra wervingscampagne voor beveiligers

Samenvatting

Schiphol start een extra wervingscampagne specifiek gericht op het werven van beveiligers. Deze landelijke campagne loopt tijdens de maanden juli en augustus en heeft als doel de reeds lopende wervingsactiviteiten van de beveiligingsbedrijven die werkzaam zijn op Schiphol, te versterken.

 

De afgelopen weken is het druk geweest op Schiphol. En deze drukte zal tijdens de zomermaanden aanhouden. Om zoveel mogelijk mensen aangenaam en veilig op reis te laten gaan en  wachtrijen en -tijden voor reizigers terug te brengen, zijn er meer beveiligers nodig. Daarom is Schiphol Group een nieuwe extra wervingscampagne begonnen. 

De campagne is gericht op mensen die van actie en aanpakken houden, die graag in contact staan met anderen en kalm blijven in alle situaties. We spreken mensen expliciet aan op hun instelling en mentaliteit. Ervaring in de beveiligingsbranche is geen voorwaarde. Het motto van de campagne is: “We hebben je nodig!“

De campagne vindt voornamelijk online plaats. Schiphol als toekomstige werkplek wordt gepromoot op verschillende sociale mediakanalen: Facebook, Instagram en Snapchat, aangevuld met digital outdoor in BasicFit sportscholen. Ook worden er gedurende de maanden juli en augustus wervingsspots uitgezonden op digitale radiozenders, zoals Radio 538, Sky Radio en Radio Veronica. 

De campagne wordt ondersteund met de website www.schiphol.nl/beveiliger, waar geïnteresseerden terecht kunnen voor meer informatie over de beveiligingsbedrijven die voor Schiphol werken, verschillende functies, gevraagde competenties en uitleg over de sollicitatieprocedure.

230 nieuwe medewerkers door banenmarkt
De campagne is gerealiseerd door SteamTalmark, het creatieve bureau dat in aanloop naar de Schiphol Banenmarkt op 11 juni j.l. ook een korte campagne verzorgde. Deze banenmarkt was niet alleen gericht op functies in de beveiliging, maar ook op operationele functies in de (vlucht-) afhandeling, logistiek, facilitaire dienstverlening, schoonmaak, horeca en retail. Mede door het succes van de campagne is de banenmarkt door ruim 900 werkzoekenden bezocht, waarvan er tientallen ter plekke een contract hebben getekend. In de weken die volgden op de banenmarkt hebben vervolggesprekken plaatsgevonden en zijn er nog meer contracten getekend. In totaal heeft dit geleid tot ruim 230 vervulde vacatures bij de 50 aanwezige bedrijven.

Het is een uitdagende tijd om te werven voor Schiphol. De urgentie om beveiligers te werven voor Schiphol is ongelofelijk hoog en zichtbaar. Daarom kiezen we er in deze tactische campagne voor om het te zeggen zoals het is; Schiphol heeft je hard nodig. Dat is een mooie uitdaging.

Rick Geven, Client Director SteamTalmark

We zijn al maanden hard aan het werk de bedrijven die diensten leveren op Schiphol te helpen met het werven van extra personeel. Zo ook de beveiligingsbedrijven CTSN, Trigion, G4S, I-Sec en Securitas. Het goede nieuws is dat de bedrijven de laatste weken een forse toename zien in het aantal sollicitaties. We hebben echter nog vele vacatures te vullen. Ik hoop en verwacht dat we met deze campagne veel mensen kunnen verleiden om te solliciteren op een leuke en uitdagende baan als beveiliger op Schiphol en zie er naar uit de komende tijd veel nieuwe collega’s te mogen verwelkomen.

Esmé Valk, Directeur HR Schiphol Group