19
augustus
2020
|
09:49
Europe/Amsterdam

Schiphol lanceert nieuwe service voor overstappers

Reizigers met korte overstap kunnen een ‘Short Connection Pass’ gebruiken

Schiphol biedt reizigers met een korte overstap vanaf nu proactief de mogelijkheid om versneld de wachtrij bij controles te passeren. Op twee pieren waar veel overstappers aankomen zijn nieuwe self service units geplaatst. Daar kunnen reizigers hun boardingpass scannen en als zij een korte overstaptijd hebben wordt de ‘Short Connection Pass’ uitgeprint. Met deze pas hoeven reizigers met een korte overstap niet in de rij te staan bij de veiligheids- en paspoortcontrole. 

Handig voor reiziger en medewerker 

Met deze service worden reizigers actief op de mogelijkheid gewezen om gebruik te maken van de faciliteiten voor een korte overstap. Daarnaast is het met deze dienst voor medewerkers makkelijker om reizigers met een korte overstap te herkennen en te helpen. Hierdoor vermindert Schiphol het risico op vertragingen voor vertrekkende vluchten met veel overstappers aan boord.  

Mensen willen en kunnen langzaamaan weer meer reizen. Een deel van de reizigers heeft een overstap korter dan één uur en passeert een veiligheidscontrole en paspoortcontrole. Om het halen van de korte overstap aangenamer te maken en te versnellen is deze nieuwe dienst geïntroduceerd. Ook met minder reizigers blijven we werken aan het verbeteren van onze service.
Miriam Hoekstra - van der Deen, directeur Airport Operations bij Amsterdam Airport Schiphol

Nieuw concept 

Bij de nieuwe units kan de reiziger de boardingpass scannen. Aangekomen bij de veiligheids- of paspoortcontrole kan de reiziger de duidelijk herkenbare pas aan het personeel laten zien. Het personeel zal de reiziger naar een speciale lane verwijzen. 

Heeft de passagier geen korte overstaptijd maar scant hij wel zijn boardingpass, dan verschijnt er een melding in beeld dat er voldoende tijd is om de vlucht te halen.