04
mei
2016
|
11:26
Europe/Amsterdam

Schiphol blij met Routes Marketing Award

Schiphol blij met Routes Awards

Schiphol is tijdens Routes Europe, het jaarlijkse congres waar voornamelijk Europese luchtvaartmaatschappijen en luchthavens elkaar ontmoeten, in het Poolse Krakau in de prijzen gevallen.

Schiphol won de Routes Award in de categorie airports met meer dan 20 miljoen passagiers. Ook won Schiphol de ‘overall’ prijs.

 

Nieuwe bestemmingen en luchtvaartmaatschappijen

De jury had waardering dat Schiphol -de thuisbasis van KLM- in 2015 haar netwerk met nieuwe bestemmingen uitbreidde, waaronder Bogota, Edmonton, Belfast City, Krakow, Salt Lake City. De luchthaven verwelkomde 10 nieuwe luchtvaartmaatschappijen waaronder Aegan Airlines, Xiamen Air, Air Canada, Qatar Airways en Ryanair.

 

Groei zet door

De groei zet door in alle segmenten in 2016, er is inmiddels al een aantal nieuwe bestemmingen bijgekomen: Mumbai, Astana, Genua, Rennes en Dresden. Daarnaast zijn grote luchtvaartmaatschappijen op Amsterdam gaan vliegen zoals Areomexico, Jet Airways en China Eastern Airlines.

 

Erkenning

Manager Airline Marketing Lotte Harbers: “Wij zijn heel blij met de erkenning van de luchtvaartmaatschappijen voor de inspanningen die Schiphol doet om hen zo goed mogelijk te faciliteren. Ons doel is om de mainport zo goed en duurzaam mogelijk te versterken. Daarom werken we doorlopend samen met luchtvaartmaatschappijen en zoeken we gezamenlijk naar nieuwe routes en bestemmingen.”

Met deze overwinning is Schiphol ook in de race voor een wereldwijde prijs. Die wordt eind september onthuld in het Chinese Chengdu.