17
mei
2019
|
16:55
Europe/Amsterdam

Schiphol biedt Chinese reizigers unieke reis- en winkelervaring met WeChat services

Schiphol is WeChat Pay’s eerste zogenoemde Flagship Smart Airport in Europa

Samenvatting

Schiphol gaat een samenwerking aan met WeChat en biedt hiermee Chinese reizigers een unieke reis-en winkelervaring met de services die via de applicatie beschikbaar zijn. De luchthaven speelt daarmee in op de vraag van deze groeiende groep reizigers. Naast WeChat Pay als betaalmiddel via de telefoon, bieden Schiphol en WeChat een geïntegreerd aanbod van diensten zoals diverse klantgerichte reisinformatie en de mogelijkheid tot het vooraf reserveren van producten.

Chinese reizigers kunnen via de WeChat app een pakket aan services en diensten gebruiken specifiek gericht op Schiphol. Passagiers kunnen bijvoorbeeld door gebruik van het Mini Program door het aanbod van nagenoeg alle winkels op Schiphol browsen om vervolgens een bestelling te plaatsen. De producten worden door de winkels vervolgens klaargelegd en kunnen door de reiziger voor vertrek worden opgehaald. Afrekenen verloopt via WeChat Pay. Daarnaast kunnen reizigers specifieke informatie over hun reis vinden, zoals vluchtinformatie, en kunnen zij terecht bij een klantenservice die 24/7 bereikbaar is.

Ieder jaar stijgt het aantal Chinese passagiers op Schiphol. In 2018 telde Schiphol meer dan 500.000 vertrekkende Chinese passagiers.

We houden digitale trends en innovaties nauw in de gaten om de reiservaring en beleving van reizigers op Schiphol te blijven optimaliseren. We zijn enorm trots dat we als eerste luchthaven in Europa onze Chinese reizigers alle gemakken van WeChat kunnen bieden. Door deze samenwerking spelen wij in op de behoefte van de Chinese passagier, een afgestemde reis- en winkelervaring waarbij gemak voorop staat.
Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol

Over WeChat
WeChat is een multifunctionele app met functies als chatten, social media en de betaalmogelijkheid WeChat Pay. De WeChat app heeft in China meer dan een miljard actieve gebruikers en WeChat Pay telt zo’n 800 miljoen klanten.