04
februari
2021
|
09:21
Europe/Amsterdam

Royal Schiphol Group bundelt advertentiekracht van vier Nederlandse luchthavens

Samenvatting

Royal Schiphol Group bundelt vanaf dit jaar haar krachten op het gebied van adverteren doordat Amsterdam Airport Schiphol gaat samenwerken met de drie regionale luchthavens van Royal Schiphol Group: Eindhoven Airport, Rotterdam The Hague Airport en -na opening- Lelystad Airport. De samenwerking maakt het voor adverteerders mogelijk bezoekers van bijna alle Nederlandse passagiersluchthavens via één loket te bereiken met een verscheidenheid aan media- en brand promotion mogelijkheden.

Amsterdam Airport Schiphol start eerst een samenwerking met Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport. Lelystad Airport volgt bij opening van de luchthaven. Door de samenvoeging van de mediamogelijkheden wordt de nationale adverteerdersmarkt nog beter bediend.

Reizigers brengen na het inchecken en de securitycontrole vaak geruime tijd door op een luchthaven. Dit biedt ultieme mogelijkheden voor merken om met (potentiële) klanten in contact te komen. Door ons portfolio nu uit te breiden met mediamogelijkheden op onze regionale luchthavens, bieden we naast een groter bereik ook een interessant platform om met relevante gesponsorde content, ervaringen te creëren die waarde toevoegen aan de passagiersreis. Daarnaast past dit ook helemaal in de visie van Royal Schiphol Group om de krachten te bundelen en synergie te behalen tussen de Nederlandse luchthavens. We kijken er naar uit om mooie samenwerkingen met merken neer te zetten.
Maarten van Maaren, Director Media bij Amsterdam Airport Schiphol

Over Schiphol Media
Schiphol Media is de eigen in-house mediaorganisatie die in, op en rond de luchthaven een verscheidenheid aan advertentie- en promotiemogelijkheden biedt in de vorm van onder andere digitale schermen, promotie- en pop-up locaties op de luchthaven.