16
maart
2023
|
09:05
Europe/Amsterdam

Reizigers beoordelen website en digitale dienstverlening Schiphol als 's werelds beste

Reizigers hebben de website en digitale dienstverlening van Amsterdam Airport Schiphol beoordeeld als ‘s werelds beste. Dat blijkt uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van Skytrax over 550 luchthavens wereldwijd. Schiphol ontving bij de World Airport Awards 2023 voor het tweede jaar op rij de ‘Skytrax Award for World’s Best Airport Website & Digital Services’.  

Elke dag weten duizenden reizigers onze website, app en andere digitale middelen te vinden. Het is ons doel om reizigers daarmee zo goed mogelijk van dienst te zijn en te ontzorgen. Deze beoordeling is een mooi compliment voor alle collega's die zich hier dagelijks voor inzetten.

Lennert l ‘Amie, CIO van Schiphol

Digitale dienstverlening Schiphol 

Reizigers maken voorafgaand en tijdens hun reis vanaf Schiphol gebruik van diverse digitale middelen. De laatste reisinformatie, zoals adviestijden, actuele wachttijden en reistips, vinden zij op Schiphol.nl en in de Schiphol-app. Op Schiphol maken reizigers gebruik van diverse self-service diensten, zoals check-in en de informatiezones. Schiphol blijft zich inzetten om door innovatie de dienstverlening voor reizigers te verbeteren.  
 

Wereldwijde benchmark 

De Skytrax World Airport Awards worden gezien als een wereldwijde benchmark, die de kwaliteit van luchthavens volgens reizigers in kaart brengt. Met een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek over meer dan 550 luchthavens wereldwijd. Het Skytrax onderzoek is daarmee het grootste onderzoek naar klanttevredenheid op luchthavens. Reizigers van meer dan 100 nationaliteiten deelden via een enquête hun ervaringen.