30
september
2021
|
13:46
Europe/Amsterdam

Internationale reizigers prijzen Nederlandse ervaring op Schiphol

Samenvatting

Dat blijkt uit de Travel Retail Award ‘Best Sense of Place’ die Schiphol afgelopen week heeft gewonnen op het Travel Retail Consumer Forum in Londen. De prijs toont aan dat internationale reizigers vinden dat de lokale identiteit, dus Nederland, op Schiphol het best zichtbaar is.

Onderzoeksbureau m1nd-set heeft samen met TR Business (Travel & Retail medium) onderzoek gedaan onder duizenden reizigers. Reizigers konden per onderdeel stemmen op 60 luchthavens wereldwijd. De meeste stemmen voor “Best Sense of Place” gingen dus naar luchthaven Schiphol.

We zetten ons in om een winkel- en horeca-ervaring neer te zetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met de Nederlandse identiteit. Deze prijs is dus een prachtige erkenning voor de ambitie die we nastreven, een kers op de taart. We blijven ons inzetten om reizigers met onze lokale identiteit te verrassen en inspireren tijdens hun verblijf op de luchthaven.
Robbert Visser, Sr. Manager Commercial Terminal bij Amsterdam Airport Schiphol

Unieke Nederlandse ervaring op Schiphol
Nederlandse iconen staan centraal in winkels en horeca op Schiphol, een ervaring die reizigers dus alleen in Nederland kunnen krijgen. Dit komt terug in veelal de kleur oranje, typische Nederlandse producten, in bekende en minder bekende nationale merken, maar ook het Rijksmuseum en NEMO en bijvoorbeeld de Nederlandse keuken bij grand cafe “Tastes of the lowlands”.