04
februari
2022
|
10:18
Europe/Amsterdam

Eerste self-service winkel opent op Schiphol Plaza

Samenvatting

Vandaag opent op Schiphol Plaza de eerste self-service winkel, onder de naam Gate 24/7. De winkel bestaat uit tien verschillende verkoopautomaten, met allemaal een ander soort assortiment. Het assortiment is afkomstig van acht winkeliers die al gevestigd zijn op Schiphol Plaza.

De winkel is 24/7 geopend en biedt een breed palet aan producten en kan daarom service bieden aan de diverse doelgroep van Schiphol Plaza. Van eten en drinken tot verzorgingsproducten, elektronica en last minute reisbenodigdheden, bezoekers kunnen dat bij Gate 24/7 vinden. Klanten kunnen hun keuze op de verkoopautomaat selecteren en contactloos afrekenen.

Schiphol volgt technologische ontwikkelingen in retail volop. We geloven dat daar de toekomst zit. Het bieden van snelheid en gemak voor bezoekers staat voorop. Met deze nieuwe winkel en service willen we daarop inspelen, op een manier die voor onze bezoekers en partners laagdrempelig is. Of je nu naar je werk gaat, overstapt, op reis gaat of terugkeert: wie behoefte heeft aan een last minute aankoop kan in deze winkel terecht. 

Carla Laurs-Hoogvorst, Retail Manager bij Amsterdam Airport Schiphol

Al eerder testte Schiphol een soortgelijk concept, namelijk met de digitale winkel van Albert Heijn op het Jan Dellaertplein. Bezoekers reageerden hier positief op. Gate 24/7 is een pilot van minimaal zes maanden. Daarna zal Schiphol de resultaten evalueren en beslissen of het wenselijk is om de pilot te verlengen. De winkel is gebouwd in samenwerking met Intos Interior Design en DGA Vending.