10
april
2017
|
20:52
Europe/Amsterdam

Business partners in zonnetje gezet tijdens Schiphol Aviation Awards 2016

Onder grote belangstelling zijn vandaag de Schiphol Aviation Awards uitgereikt door Chief Operations Officer Birgit Otto en Chief Commercial Officer André van den Berg.

Per categorie waren drie business partners genomineerd. De winnaars ontvingen de prestigieuze award. Voor alle genomineerden was er een certificaat om het mooie resultaat op de werkplek te kunnen tonen.

Birgit Otto: “Royal Schiphol Group reikt de awards jaarlijks uit aan business partners die zich door hun innovatieve bedrijfsvoering of positieve prestaties hebben onderscheiden. We zijn trots als Royal Schiphol Group om samen te werken met zulke innovatieve business partners.”

De zes winnaars zijn:

Cargo Award

De Cargo Award is gewonnen door KLM Cargo. Het bedrijf heeft een optimalisatieproject opgezet waarmee de snelheid en efficiëntie van de Europese goederenstromen aanzienlijk wordt verbeterd. Dit project houdt in dat deelnemers gebruikmaken van elkaars gegevens en verder kijken dan hun eigen bedrijf. KLM loopt voorop in dit initiatief, maar de resultaten staan ter beschikking van de hele gemeenschap van vrachtvervoerders. KLM is een samenwerking aangegaan met Jan de Rijk, Kuehne + Nagel, Swissport, de Nederlandse Douane en Cargonaut. Ze hebben een grote stap vooruit gedaan in het creëren van een efficiëntere en transparantere goederenstroom. Het plannen van vervoer van Frankfurt naar Amsterdam is aanzienlijk verbeterd! Schiphol prijst dit initiatief en hoopt dat het andere partijen in de gemeenschap van vrachtvervoerders op Schiphol zal motiveren dit voorbeeld te volgen.

Efficiency Award

De Efficiency Award is gewonnen door Delta Air Lines. Door te sturen op KPI’s en actief betrokken te zijn bij de ontwikkelingen op Schiphol hebben zij afgelopen jaar veel efficiency behaald. Met de manier waarop Delta Air Lines haar operatie op Schiphol uitvoert, is Amsterdam binnen de organisatie uitgeroepen tot “Station of the Year’. De maatschappij kijkt voortdurend naar mogelijkheden om de aandacht op haar product te vestigen.

Operational Excellence Award

Transavia is door diverse goede operationele prestaties winnaar van de Operational Excellence Award. Transavia heeft een snelle omdraaitijd en heeft een nieuw departure control system (GoNow) succesvol geïmplementeerd. Daarnaast heeft de luchtvaartmaatschappij een duidelijke digitale ambitie en veel passagiers die tevreden online inchecken.

Passenger Airline of the year – Europe

Met het verwerken van 20,2 miljoen passagiers en een groei van 8% in 2016 is KLM de winnaar van de Passanger Airline of the Year – Europe award. In 2016 voegde KLM acht nieuwe bestemmingen toe aan hun netwerk, waarvan twee nieuw voor Schiphol. Ook heeft KLM de hoogste aankomst punctualiteit en is tweede wat betreft vertrek punctualiteit, een knappe prestatie met de grote KLM operatie.

Passenger Airline of the year – Intercontinental

Jet Airways startte op unieke wijze drie routes van en naar Schiphol in één keer op en is daarmee de winnaar van de Passenger Airline of the year – Intercontinental award. Met deze nieuwe routes zette Jet Airways Mumbai als nieuwe bestemming voor Schiphol op de kaart. Gedurende 2016 heeft de luchtvaartmaatschappij haar punctualiteit sterkt verbeterd en staat in de top vijf van punctuele aankomsten. Naast deze operationele prestaties doet Jet Airways veel aan marketing in India en Nederland.

Sustainability Award

airBaltic had in 2016 de wereldprimeur met de introductie van de Bombardier CS300 op Schiphol. Het gebruik van de Bombardier CS300 door airBaltic zorgt voor een positieve ontwikkeling van minder emissie en meer geluidswinst en maakt airBaltic de winnaar van de Sustainability Award.