22
maart
2018
|
17:04
Europe/Amsterdam

Reizigers treffen op Schiphol Europa’s beste medewerkers

Reizigers treffen op Schiphol de beste luchthavenmedewerkers van Europa. Daarvoor ontving Schiphol gisteren een Skytrax World Airport Award. De jury bestond uit bijna veertien miljoen passagiers die via een online enquête hun ervaringen deelden over alles van check-in tot en met de gate op meer dan 500 luchthavens.

André van den Berg, Chief Commercial Officer van Schiphol, nam de award gisteren in ontvangst. “Ik ben zo trots op iedereen van alle partijen en alle partners op Schiphol die elke dag weer zijn best doet om reizigers een positieve reiservaring te geven,” zegt Van den Berg. “De kwaliteit van een luchthaven wordt voor een belangrijk deel bepaald door de mensen die er werken. De verwachtingen van een reiziger worden echt overtroffen door persoonlijke hulp en een vriendelijk woord. Dat de medewerkers op Schiphol dit doen, is gezien. Alle medewerkers hebben het afgelopen jaar hartstikke hard gewerkt en krijgen deze beloning van de best mogelijke jury, namelijk van de reizigers.”

Houding, vriendelijk en efficiënt
CEO Edward Plaisted van Skytrax licht toe waarom de medewerkers op Schiphol de award wonnen: “Het is de gecombineerde kwaliteit van de medewerkers –houding, vriendelijkheid en efficiëntie- die zij leveren. Het omvat de informatiebalies, paspoortcontrole, douane, beveiligingsmedewerkers, winkels, horeca. In feite alle medewerkers waar reizigers mee in aanraking komen. Wij feliciteren Schiphol met het winnen van deze belangrijke klanttevredenheidsprijs voor 2018. Dit is een speciale eer voor luchthavens.”

Top tien
De gehele top tien:

1. Amsterdam
2. Wenen
3. München
4. Hamburg
5. Frankfurt
6. Zurich
7. Helsinki
8. Rome Fiumicino
9. Londen Heathrow
10. Athene