16
mei
2023
|
17:23
Europe/Amsterdam

Wervingscampagne beveiligers op Schiphol wint Werf& Award

Royal Schiphol Group heeft samen met Jobsrepublic, Recruitment- Builders BV en de beveiligingsbedrijven op de luchthaven de Werf& Award gewonnen in de categorie Recruitment. De vakjury koos de Schiphol-casus als winnaar uit de laatste genomineerden. 

Na de Coronapandemie nam het aantal reizigers op Schiphol enorm toe. Het personeelsbestand moest in de zeer krappe arbeidsmarkt heel snel aangevuld worden. Het tekort aan beveiligers zorgde namelijk voor veel te lange wachtrijen bij met name de veiligheidscontrole. 

Dat tekort aan beveiligers in combinatie met de enorme krapte op de arbeidsmarkt vroeg om een bijzondere, vernieuwende wervingscampagne. Op initiatief van Royal Schiphol Group en in een unieke samenwerking met de beveiligingspartners die op Schiphol werkzaam zijn (CTSN, Securitas, Trigion, G4S, I-SEC) werden Jobsrepublic en Recruitment Builders gevraagd om een nieuwe wervingsstrategie te ontwikkelen voor het tijdelijke project met als doel was om vóór de zomer 850 nieuwe beveiligers te werven. Dat doel is ver vóór de deadline van 1 juni gehaald. Ruim 1000 nieuwe ‘hires’ zijn gerealiseerd die door de screening gaan, met de opleiding zijn gestart of al aan het werk zijn bij de veiligheidscontrole. Die nieuwe collega’s hebben mede gezorgd voor een goed verlopen meivakantie met wachtrijen van, over het algemeen, slechts enkele minuten.

We zijn enorm trots op de resultaten die we samen hebben gehaald. Deze campagne, met de vele nieuwe collega’s op Schiphol, draagt bij aan het herstel van de magie van Schiphol. Het winnen van deze Award bevestigt dat nog eens.

Esmé Valk, directeur HR bij Royal Schiphol Group

Voor de wervingscampagne is een innovatieve en integrale ‘candidate first‘-aanpak opgezet, op basis van drie succescomponenten: 

  • Centralisering van de werving 

Een unieke samenwerking door voor vijf verschillende (beveiligings)bedrijven op één locatie kandidaten te werven 

  • Een gepersonaliseerde campagne 

Meer dan 1000 advertenties werden gevoed aan sociale netwerken om zo de kandidaten te bereiken 

  • ‘first class experience’ voor de kandidaat  

Na de sollicitatie wordt direct contact opgenomen. Binnen 2 uur, 7 dagen per week. Daarna volgt binnen enkele dagen een gesprek en bij een match binnen 10 dagen een aanbod voor een baan! 

De Werf& Awards 

Sinds 2015 worden ieder jaar de Werf& Awards uitgereikt. Dit zijn prijzen voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases die impact hebben (gehad) op de instroom van een organisatie.