05
juli
2018
|
13:37
Europe/Amsterdam

Vliegende start van je zomervakantie

Buiten is het heerlijk zomers en aanstaande zaterdag start dan ook eindelijk de zomervakantie voor de eerste regio in Nederland. Tijdens deze vakantieperiode, die tot 2 september duurt, verwachten we zo’n 12,7 miljoen reizigers op Schiphol. Dat zijn gemiddeld 220.000 reizigers per dag! Het kan daarom drukker dan normaal zijn. Hoe druk precies? Dat kun je checken voor jouw reisdag.

Waar gaat dat naartoe?
De drukste dag verwachten we op 30 juli, met wel 235.000 reizigers. De meeste reizigers in Europa gaan naar het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Griekenland. Maar ook Amerika is dit jaar meer dan ooit in trek. Wekelijks vertrekken daar bijna 75.000 mensen naartoe. Dat is ruim 10% meer dan vorig zomerseizoen.

Wat doen wij?
Volle bak dus, deze zomer. Daarom doen we er samen met onze partners op de luchthaven alles aan om je reis zo comfortabel mogelijk te laten verlopen. Hieronder vind je een aantal van onze maatregelen:

  • Extra medewerkers: we zetten extra veel medewerkers in, vooral bij security controles. Ook zetten we crowdteams in om passagiersstromen in goede banen te leiden.

  • Small bags only: mensen met een rugtas of kleinere handbagage krijgen op drukke momenten een aparte wachtruimte. Hierdoor kun je sneller door de controles.

  • Schiphol Assist: ons webcare-team is extra groot en zit vanaf 19 juli in de terminal. Zo kunnen we iedereen snel en overal helpen met vragen. Je vindt ons op Twitter, Facebook en Whatsapp!

  • Drive inchecken op P3: vlieg je met TUI of Transavia en parkeer je op P3 deze vakantie? Dan kun je op de parkeerplaats al inchecken en je bagage afgeven, zodat je in de vertrekhal al één handeling kunt skippen.

  • Airport Assistants: ons kantoorpersoneel loopt óók rond om te helpen. Ze helpen reizigers en helpen bij bagage. Alles voor een betere doorstroom.

Wat kun jij doen?
Maar naast alle maatregelen van onze kant, kun jij er zelf ook voor zorgen dat je reis zo soepeltjes mogelijk verloopt. Ga daarom goed voorbereid op reis! Pak je handbagage slim in, check thuis alvast online in, controleer of je reisdocumten nog geldig zijn en vertrek op tijd van huis! Het is belangrijk dat je op tijd op Schiphol bent. En op tijd betekent in dit geval dat je de adviestijd van je luchtvaartmaatschappij aanhoudt. Voor vluchten binnen Europa is dat vaak twee uur van tevoren en voor intercontinentale vluchten is dat vaak drie uur van tevoren.

Altijd op de hoogte met onze app
Wil je tijdens je reis op de hoogte blijven van alle actuele vluchtinformatie? Download dan ook eens onze app. Daar vind je alle actuele informatie en bovendien wijst de app je de weg naar de juiste check-in balie en boarding gate. We houden je op de hoogte van belangrijke wijzigingen voor je reis, als je de notificaties aanzet. En ook een parkeerplaats regel je snel en gemakkelijk met de app.