Amsterdam,
13
maart
2015
|
10:00
Europe/Amsterdam

Uitreiking Schiphol Consumers Awards 2014

Bedrijven in de prijzen voor uitmuntende prestaties

Samenvatting

De jaarlijkse 'Schiphol Consumers Awards' zijn gisteren uitgereikt aan business partners, die  een uitmuntende prestatie hebben geleverd op het gebied van gastvrijheid, duurzaamheid, innovatie en groei. De business partners zijn o.a. actief in retail, horeca, parkeren en services. De cabaretgroep Op Sterk Water maakte de winnaars bekend.

Guestfriendliness Awards

Reizigers kozen in vier categorieën de meest gastvrije en klantvriendelijke bedrijven op de luchthaven. In de categorie horeca beloonden reizigers het Park Café in Lounge 1 en de Balcony Bar op Schiphol Plaza. Op het gebied van retail waren er awards voor Say Cheese in Lounge 3 en Rituals op Schiphol Plaza. In de categorie services won GWK Travelex op de G-pier de award. De Parking & Mobility Performance Award is dit jaar voor het eerst uitgereikt en ging naar PCH Parking & Facility Services.

Corporate Responsibility Award

HEMA ontving de Corporate Responsibility Award voor haar inspanningen op het gebied van duurzaamheid. In het bijzonder de nauwe samenwerking met leveranciers met slimme duurzaamheidsconcepten en -producten voor de consument. Zo introduceerde HEMA de eco-tas, een tas die gemaakt is van gerecyclede pet-flessen. De tassen zijn in het vaste assortiment opgenomen om het gebruik van plastic wegwerptassen structureel te verminderen.

Growth Award

HMS Host nam de Growth Award in ontvangst voor de groei die zij het afgelopen jaar liet zien op de luchthaven. Groei die zij realiseerden door onder meer in te spelen op trends zoals verse en duurzame producten uit de omgeving.

Innovation Award

De award voor innovatie ging dit jaar naar Schiphol Airport Retail. SAR ontving de award voor de introductie van een volledig nieuw concept op het gebied van travel retail. Nergens ter wereld op een luchthaven worden de categorieën drank, tabak en chocolade in een dergelijke 'experience store' aangeboden.

Media Award

Hermès werd beloond met de Media Award voor hun pop-up store. Hermès koos Schiphol als eerste pop-up locatie op een airport wereldwijd. Een geweldig voorbeeld van een kwalitatief hoogwaardige pop-up shop, die een mediacampagne ondersteunt. Hermès is hiermee een voorbeeld voor toekomstige pop-up locaties op Schiphol.

Boilerplate

Met ruim 58 miljoen passagiers en 1,6 miljoen ton vracht was Amsterdam Airport Schiphol in 2015 vijfde luchthaven van Europa in aantallen passagiers en derde in vrachtvolume. Meer dan 100 lijndienstmaatschappijen verbinden de luchthaven op rechtstreekse vluchten met 322 bestemmingen over de hele wereld. Schiphol is daarmee één van de belangrijkste mainports of hubs van Europa en één van de twee Europese thuisbases van Air France-KLM en de SkyTeam alliantie. De luchthaven Schiphol is ook een belangrijke economische motor voor de regio. Op de luchthaven zijn circa 65.000 mensen werkzaam. Amsterdam Airport Schiphol is een onderdeel van Schiphol Group. Schiphol Group is een exploitant van luchthavens in binnen- en buitenland. De ambitie van Schiphol Group is om Schiphol te ontwikkelen tot Europe’s Preferred Airport: de voorkeursluchthaven voor reizigers, airlines en logistieke dienstverleners. Zie http://www.schiphol.nl