11
mei
2016
|
14:47
Europe/Amsterdam

Op zoek naar een nieuwe sofa? Kom naar Schiphol!

Met de huiskamers van Made.com biedt Schiphol passagiers een eigentijdse wachtruimte met de mogelijkheid alle producten die ze zien en gebruiken direct online te bestellen’
Gideon Ruig

Luchthaven start pilot met online meubelplatform Made.com

SCHIPHOL - Passagiers op Schiphol die reizen via de H- of M-pier wanen zich vanaf vandaag op een heuse mini-meubelboulevard. Het online designmerk Made.com creëert een aantal huiskamers waar mensen een ruim assortiment aan originele design meubels voorgeschoteld krijgen. Van hanglampen tot boekenkasten en van banken tot fauteuils.

Optimale passagiersbeleving

De samenwerking met het interieurplatform is een nieuwe stap in retail-innovatie voor Schiphol. Gideon Ruig, Manager Commercial Development: ‘Schiphol wil de optimale passagiersbeleving realiseren. Daarvoor moet je als luchthaven steeds innovatief en vernieuwend zijn. Ook op het gebied van retail. Met de huiskamers van Made.com biedt Schiphol passagiers een eigentijdse wachtruimte met de mogelijkheid alle producten die ze zien en gebruiken direct online te bestellen’.

Mind your meubels

Het concept is even simpel als aantrekkelijk volgens Damien Poelhekke van Made.com. ‘Schiphol is de perfecte partner om een innovatieve en onconventionele shopomgeving neer te zetten. Zowel Schiphol als MADE verleggen hierbij grenzen in een nieuwe leeromgeving. Zo gaan we samen op reis om de klant van de toekomst ontdekken.’

Innovatieve luchthaven

Schiphol is ambitieus. Zo is de luchthaven continu op zoek naar innovatieve retailconcepten die een mooie aanvulling vormen op het bestaande aanbod. De luchthaven is benieuwd of mensen de dienst op prijs stellen. ‘Made.com laat op een originele wijze zien hoe een online en fysieke winkel in één showroom te combineren. Wij hopen hiermee de wachttijd die mensen op Schiphol hebben weer waardevoller te maken en ook in de toekomst een showroom te kunnen zijn voor vernieuwende producten’, aldus Ruig.