12
juni
2017
|
16:44
Europe/Amsterdam

De nachtvlinders van Schiphol

De meeste vluchten van en naar Schiphol vertrekken overdag, maar een handjevol reizigers komt ’s avonds laat aan, of vertrekt ’s ochtends héél vroeg. Ook voor deze nachtbrakers moet er genoeg te eten, drinken en te doen zijn. Daarom ‘vlinderen’ nieuwe medewerkers van Schiphol ’s nachts door de luchthaven om te zien of er voldoende faciliteiten zijn.

Schiphol never sleeps

Winkels en horeca hebben ruime openingstijden op Schiphol. De winkels na security zijn van anderhalf tot een uur voor de eerste vlucht geopend. Een half uur voor de laatste vlucht sluiten ze pas weer. Bovendien is in elk gebied minstens één horecapunt in de nacht open, en meer als het drukker is. De horeca ademt mee met het aantal reizigers, zodat er altijd ergens een bak koffie of een lekker broodje te halen is.

Nachtvlinderen

We willen reizigers altijd en overal een zo fijn mogelijke beleving bieden, dus moeten we er scherp op blijven dat we dat ook ‘s nachts waarmaken. Daarom nemen we tijdens het ‘nachtvlinderen’ alles onder de loep wat een reiziger tegenkomt tijdens zijn of haar nachtelijke verblijf op Schiphol. Wat wil je als reiziger in de nacht? En voldoet Schiphol aan die wensen? Zo kunnen we de nachtelijke processen blijven verbeteren. En misschien heb je zelf ook wel ideeën over wat er ’s nacht beter kan op Schiphol?

Verbeteren voor de zomer

We nachtvlinderen altijd in het voorjaar, zodat verbeteringen nog vóór het drukke zomerseizoen kunnen worden doorgevoerd. Voor deze zomer wordt bijvoorbeeld het terras van ‘Het Paleis’ in Lounge 1 meteen na de schoonmaak weer geopend, omdat er in deze lounge te weinig zitplekken bleken te zijn. Ook het Foodcourt in Lounge 1 gaat deze zomer twee uur eerder open. En zo zijn er per Lounge verschillende verbeteringen, waardoor we het verblijf op Schiphol hopelijk nog aangenamer kunnen maken. Ook tijdens de nacht.