17
oktober
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Amsterdam Airport Schiphol verlengt horeca contract HMSHost tot 2027

Amsterdam Airport Schiphol heeft het contract met horecaexploitant HMSHost verlengd tot 2027. Deze verlenging omvat de exploitatie van 75 restaurants en horecapunten op de luchthaven en vertegenwoordigt een contractwaarde van € 2 miljard.

HMSHost is sinds 1995 actief op Amsterdam Airport Schiphol en is de grootste leverancier van Food & Beverage diensten op de luchthaven. Zij wordt als voorbeeld gezien op het gebied van innovatieve en vernieuwende concepten en diensten. Deze positie wordt ook onderschreven door het winnen van de Best Food & Beverage Concession Programme award tijdens de FAB awards 2012.

“Wij zijn verheugd met deze nieuwe overeenkomst waaruit het vertrouwen van de luchthaven spreekt dat wij een belangrijke bijdrage leveren aan de ervaring van de passagier op Amsterdam Airport Schiphol. Voor HMSHost is de luchthaven meer dan alleen een groot contract met 75 verkooppunten, het is ook een voorbeeld in de wereld van luchthavencatering. Het continueren van onze samenwerking met Schiphol Group geeft ons de gelegenheid om verder te gaan met het ontwikkelen van unieke restaurants en horecagelegenheden voor iedere passagier”, aldus Walter Seib, CEO HMSHost International.

Maarten de Groof, Executive Vice President en CCO van Schiphol: “Gastvrijheid is één van de kernwaarden van Amsterdam Airport Schiphol. We hebben de ambitie om Europe’s Preferred Airport te zijn en te blijven en verwachten van onze business partners een hoog kwaliteitsniveau. HMSHost heeft bewezen passagiers en bezoekers van de luchthaven, met een breed palet van horecafaciliteiten, op een bijzondere wijze te bedienen. Wij kijken er naar uit de vruchtbare samenwerking met HMSHost voort te zetten.”

De horecaconcepten van HMSHost zijn zodanig ontworpen dat zij voorzien in de behoeften van alle soorten reizigers. Eén van de meest innovatieve projecten is Fair Taste Café, het eerste duurzame grab-and-go concept, met een aanbod van fair trade producten en winnaar van de Corporate Responsibility Award 2012. Andere concepten zijn bread!, een broodjesconcept waar verse broodjes naar de smaak van de gast ter plekke worden samengesteld. Dutch Kitchen is een restaurant dat gespecialiseerd is in authentieke Nederlandse gerechten. Een uitgebreid assortiment van wijnen en visgerechten is te vinden bij Bubbles Seafood & Wine Bar en Café Chocolat is een gastronomische patisserie, die in 2009 werd bekroond met de Innovation Award. Onlangs werd Cafe Comunal, een Mediterraan concept geopend op de C-Pier. Op de D-Pier opent begin 2013 Harvest Market, een restaurant met een breed assortiment van verse, lokale producten.

Met vluchten naar ruim 300 bestemmingen bereikte Amsterdam Airport Schiphol in 2011 50 miljoen passagiers (+10,2%). Daarmee staat de luchthaven op de vierde plaats in de ranglijst van Europees vliegverkeer. Schiphol wordt tegenwoordig beschouwd als een ‘aerotropolis’ die binnen een dynamische omgeving 24/7 service biedt. In 2012 werd de luchthaven benoemd tot Best Airport in Europe tijdens de Business Traveller Awards.