13
april
2018
|
08:54
Europe/Amsterdam

Business partners in de prijzen bij jaarlijkse Schiphol Aviation Awards

Samenvatting

Birgit Otto (Chief Operations Officer & Executive Vice President Royal Schiphol Group) heeft gisteren in het O.T.-gebouw, de thuisbasis van de sneeuwvloot van Schiphol, de Schiphol Aviation Awards uitgereikt. Schiphol kent de prijzen jaarlijks toe aan klanten en zakenpartners die een bovenmatige prestatie hebben geleverd of bijzonder project hebben geïnitieerd.

Business partners konden dit jaar in vier categorieën (zie hieronder) in aanmerking komen om als winnaar uitgroepen te worden. De strijd ging in elke categorie tussen drie genomineerden die op originele wijze aan de zaal bekend werden gemaakt. De presentator op het podium schakelde over naar een Schiphol-reporter ergens op het luchthaventerrein die de genomineerden bekend maakte. In de zaal vloog vervolgens een drone naar de respectievelijke winnaars waarna zij uit handen van Birgit Otto de award in ontvangst namen.

WINNAAR BEST PASSENGER AIRLINE AWARD 2017 - Europe
Transavia
Transavia heeft met Katowice en Tirana het mainport netwerk met twee nieuwe bestemmingen versterkt. Daarnaast opende de airline zes nieuwe Europese routes: München, Helsinki, Belgrado, Zürich, Ljubljana en Sofia.Verder heeft de Nederlandse luchtvaartmaatschappij niet alleen flink bijgedragen aan transparantie en gegevensuitwisseling, maar ook een goede score behaald in innovatie, bijvoorbeeld met een betere verwerking van handbagage.
De overige genomineerden waren easyJet en KLM.
 

WINNAAR BEST PASSENGER AIRLINE AWARD 2017 – Intercontinental
American Airlines

American Airlines heeft met Dallas/Fort Worth een nieuwe bestemming toegevoegd aan het netwerk van Schiphol. American Airlines is een vooruitstrevende partner bij innovatieve projecten en zet zich in bij transparantie enhet delen van gegevens. Door zich aan te sluiten bij het systeem voor selfservice drop-off handhaaft de luchtvaartmaatschappij haar leidende positie op het gebied van snelle en efficiënte afhandelingsprocessen.
American Airlines nam het op tegen Jet Airways en KLM.
 

WINNAAR BEST CARGO AIRLINE AWARD 2017
KLM Cargo

KLM Cargo is een belangrijke speler in onze Cargo Community-projecten.KLM-Cargo investeert sterk in data optimalisatie, planning en het verbeteren procedures. De airline neemt een koppositie in bij belangrijke projecten. Qua vliegtuigbewegingen en vrachtvolume is KLM de grootste vrachtmaatschappij van Schiphol.
KLM Cargo ging in deze categorie Turkish Airlines en AirBridgeCargo Airines voorbij
 

WINNAAR SUSTAINABILITY AWARD 2017
KLM

Binnen de bedrijfsvoering van KLM wordt steeds meer aandacht besteed aan duurzaamheid. In dat kader heeft de maatschappij grote stappen gezet naar een vermindering van haar ecologische voetafdruk. Een treffend voorbeeld daarvan is de vernieuwing van de vloot, waarbij de Boeing 747 wordt uitgefaseerd en afscheid wordt genomen van de Fokker-toestellen. Ook het gebruik en de verdere ontwikkeling van biobrandstof zorgen voor een lagere uitstoot. Op de grond geeft KLM het goede voorbeeld door de overstap te maken naar het gebruik van elektrische werktuigen, waarbij goede resultaten worden behaald.
De twee andere genomineerden waren Vanderlande en TUI Fly.